قاچاق کالا زمینه رقابت پذیری در تولیدات داخلی را از بین می برد

زندگانی/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز زمینه رقابت پذیری در تولیدات داخلی را از بین می برد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان شامگاه 9 اردیبهشت در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در محل سالن جلسات غدیر استانداری با تمجید از مقابله با قاچاق کالا در این استان اظهار کرد: قاچاق کالا به دلیل سودآوری بالا، زمینه و بستر ایجاد رقابت در بین تولیدات کالاهای داخلی برای ارتقاء کیفیت را از بین خواهد برد.

وی با تقدیر از برگزاری منظم جلسات کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز در استان ادامه داد: در همین راستا بالغ بر 95 جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان برگزار و مصوبات آن اجرایی شده است.

هاشمی افزود: قاچاق کالا و ارز بدون پرداخت مالیات و عوارض در مدت زمان کوتاه در بازار عرضه شده و سودآوری بسیاری دارد، لذا این موارد افراد سودجو را به قاچاق سوق می دهد.

استاندار سمنان تاکید کرد: اشباع کالاهای بی کیفیت قاچاق در سطح بازار، عرصه رقابت در بین تولیدات و کالاهای داخلی را از بین برده و به نوعی عملا روند تولید را مختل می سازد.

هاشمی خاطرنشان کرد: قاچاق سوخت نیز نوعی دیگر از قاچاق کالا است که به دلیل سودآوری مورد توجه است، لذا جلسات در این راستا برای کشف و جلوگیری از وقوع این مهم باید به صورت مستمر و پرقدرت برگزار شود.

استاندار سمنان گفت: بحث احتکار به هیچ عنوان پسندیده نیست و با کسی در سطح استان تعارف نداریم، بازدیدها و نظارت بر انبارها در این بخش برای جلوگیری از احتکار با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

پایان خبر زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاچاق کالا زمینه رقابت پذیری در تولیدات داخلی را از بین می برد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاچاق کالا زمینه رقابت پذیری در تولیدات داخلی را از بین می برد"، کلیک کنید.