نقش رسانه ها در ارتباطات شهری چگونه است؟ – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار زندگانی رامتین محمدیاری مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تهران و دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری واحد علوم و تحقیقات تهران در یادداشتی نوشت: در جوامع امروزی و با گسترش شهرنشینی علم ارتباطات نیز همانند علوم دیگر دستخوش تغییرات زیادی شده است ظهور و رشد اینترنت گسترش و دسترس پذیری سریع آن در جهان پیچیدگی های این علم نسبتاً جدید را دو صد چندان کرده است.
تلفن های هوشمند اپلیکیشن ها پیام رسان های متعدد هوش مصنوعی متاورس ماشین های خود ران اینترنت اشیا اینترنت ماهواره ای پادکست کانال ها سایت ها و … باعث شده است تا علم ارتباطات نیازمند بکارگیری ابزار متعدد و منطبق با اشکال نوین رسانه ای گردد.
دوران روزنامه ها و مجلات و ژورنال های رنگارنگ به پایان رسیده امروزه اخبار و اطلاعات با کمترین زمان و در لحظه در جهان منتشر می شوند و رسانه ای موفق است که هم از لحاظ نرم افزاری و هم سخت افزاری به روز بوده و با سرعت پیشرفت این علم حرکت کند.
ازآنجایی که پیشرفت علم فناوری ارتباط مستقیمی با علم رسانه دارد آموزش در این حوزه یکی از عوامل مهم و کلیدی است چرا که بسترهای رسانه ای نیز به سرعت در حال رشد و تغییر هستند و همراه شدن با این بسترها نیازمند آموزش های تخصصی است.
یکی از مهمترین ابزارهای کلیدی و در اختیار مدیران شهری که می تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی فعالیت ها و پاسخگویی به ذی نفعان داشته باشد رسانه است البته که رسانه ها به عنوان دیده بان همیشه بیدار در جوامع نقش نظارتی و مطالبه گری نیز دارد. اگر مدیران شهری قادر به بهره گیری از این پتانسیل باشند می توانند با استفاده از همراهی مردم و رسانه ها روند اصلاح و در نهایت پیشرفت مجموعه خود را سرعت ببخشند.
از سویی مدیریت شهری و ایضاً مدیریت دستگاه های مختلف برای آن که از همراهی و حمایت مردم در پروژه ها و ارائه خدمتشان بهره مند گردند و برای آن که بتوانند عملکرد خود را به اطلاع ذی نفعان برسانند الزام جدی به همراهی رسانه ها دارند. آنچه حائز اهمیت است دستگاه ها و به ویژه مدیریت شهری نمی تواند از این ظرفیت غافل شود و لازم است از آن در جهت آبادانی بیشتر ارائه خدمات مطلوب و در نهایت جلب رضایت مردم استفاده کنند.
رسانه ها با علم بر اینکه به شیوه های مختلف با مردم در ارتباط اند و مورد وثوق گروه های مختلف جامعه هستند می توانند به عنوان یک پل ارتباطی میان مردم و مدیریت شهری در جایگاه مشاورین امین آنها عمل نمایند که در این صورت با تعامل دوسویه سازنده ای که برقرار خواهد شد می توانند خواسته ها نیازها و مطالبات واقعی و حقیقی مردم را احصا کنید در این صورت است که مردمی سازی اداره شهر از طریق نیازسنجی واقعی صورت می پذیرد و اداره شهر با کمک مردم خیلی ساده تر انجام می شود (مثال تجربه ۳ ساله اجرای طرح من شهر دارم).
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش رسانه ها در ارتباطات شهری چگونه است؟ – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش رسانه ها در ارتباطات شهری چگونه است؟ – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.