هم افزایی معاونت علمی و سازمان امور دانشجویان؛ مکمل یکدیگر در راستای تحقق مرجعیت علمی

معاون وزیر علوم:

هم افزایی معاونت علمی و سازمان امور دانشجویان؛ مکمل یکدیگر در راستای تحقق مرجعیت علمی

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: بخشی از فعالیت های سازمان امور دانشجویان در حوزه جذب دانشجویان بین الملل در راستای نیل به مرجعیت علمی، مکمل اهداف و سیاست هایی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری زندگانی،  هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در نشست رایزنان علمی که با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دانشجویان بین الملل بهترین سفیرانی هستند که می توانند علاوه بر تبیین اهداف انقلاب اسلامی و ظرفیت های فرهنگی ایران در کشور خود، عامل شرکت های دانش بنیان در صدور محصولات این شرکت ها باشند.

داداش پور رفع مشکلات اساسی در مسیر جذب دانشجویان بین الملل را بسیار ضروری خواند و بیان داشت: اگر بتوانیم با همکاری سازمان ها و نهاد های ذیربط دو موضوع اشتغال پاره وقت دانشجویان و دیگری اقامت به طول تحصیل و سهولت در ورود و خروج دانشجویان بین المللی را رفع کنیم، شاهد افزایش جذب دانشجویان بین الملل در افق برنامه هفتم توسعه خواهیم شد و این رخداد تراز دانشگاه های ایران را در سطح بین المللی ارتقا خواهد بخشید و تعاملات علمی که امروزه بهترین شیوه دیپلماسی محسوب میشود افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در صورت رفع دو مشکل فوق و اشتغال پاره وقت این دانشجویان در شرکت های دانش بنیان علاوه بر هم افزایی در تولید محصولات، موجب افزایش صادرات و ارز آوری برای کشور خواهد شد.

داداش پور در بخشی از صحبت های خود به سیاست سازمان امور دانشجویان در ایجاد امتداد جغرافیایی برای دیپلماسی علمی اشاره کرد و گفت: با نگاه گسترش دیپلماسی علمی و افزایش اقتدار ملی در عرصه های بین المللی در دولت سیزدهم، اقدام به راه اندازی موسسات جذب، اقدام به راه اندازی موسسات جذب دانشجو نمودیم و طی حدود 15 ماه گذشته 150 مجوز برای این موسسات صادر شده است و اعتقاد داریم برای تسریع در رسیدن به مرجعیت علمی و رونق دیپلماسی علمی راهی جز افزایش جذب دانشجویان بین الملل بصورت نهادینه شده نداریم و طبق برنامه هفتم توسعه می بایست 320 هزار دانشجو جذب کنیم و در صورت تحقق این مهم، ایران جز 10 کشور برتر جهان در جذب دانشجویان بین الملل خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش تعامل سازمان امور دانشجویان و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، شاهد هم افزایی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی باشیم و ایران بتواند در تراز جهانی خوش بدرخشد.

گفتنی است؛ در این نشست رایزنان علمی گزارش از محل ماموریت خود ارایه دادند و به نحوه تعامل رایزنان علمی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداختند و دهقانی فیروزآبادی نیز در سخنان خود این نشست را بسیار مفید و ارزشمند عنوان کرد و گفت: از امروز معاونت علمی برنامه ریزی خود را آغاز خواهد کرد تا بهترین تعامل با رایزنان علمی صورت گیرد و بتوانیم از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هم افزایی معاونت علمی و سازمان امور دانشجویان؛ مکمل یکدیگر در راستای تحقق مرجعیت علمی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هم افزایی معاونت علمی و سازمان امور دانشجویان؛ مکمل یکدیگر در راستای تحقق مرجعیت علمی"، کلیک کنید.