آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه ای اعلام می شود

وزیر فرهنگ در پاسخ به زندگانی؛

آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال نرخ نهایی اجراهای صحنه ای اعلام می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاشمان این است که نرخ گذاری قیمت اجرا های صحنه ای بنا به شرایط کمتر از یک میلیون تومان باشد و روز های آتی انشاءالله نرخ اجرا ها اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری زندگانی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی شورای معماران در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار زندگانی مبنی بر نرخ گذاری قیمت اجرا های صحنه ای گفت: این کار را مجموعه معاونت هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می کند. من هم به تازگی اعلام کردم که بنایمان این است تا سقف قیمت ها را پایین تر از یک میلیون تومان نگه داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: همه هم و غم ما این است که فضا های جدیدی برای حضور افراد علاقه مند در عرصه اجرا های صحنه ای ایجاد کنیم و فضا ها را در اختیار بخش های مختلفی از گروه های مردمی قرار دهیم و انشاءالله به زودی نیز نرخ گذاری اجرا های صحنه ای را اعلام می کنیم.

پروژه آسمانه هنر ایران در مجاورت پارک لاله

اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره پروژه آسمانه هنر ایران گفت: احداث یک مجموعه هنری فاخر و بی نظیر در کشورمان که همه نیازمندی ها و مطالبات اصحاب هنری کشور را در بخش های مختلف پوشش دهد، خیلی مهم است. تملک زمین و نقطه ساخت آن بسیار مهم بود این در گذر هنر شهر تهران در کنار پارک لاله قرار گرفته و یک سمتش موزه هنر های معاصر است و مجموعه های فرهنگی هنری کشور در کنار این پارک قرار دارند و یک زمین کاملا استاندارد با حمایت شخص رییس جمهور و معاون ایشان و دیگر همکاران توانستیم در اختیار قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه طراحی اولیه این پروژه با امر محمدخوانی و استاد نیرومند انجام شد، توضیح داد: در این طراحی برای همه جشنواره ها پیش بینی های لازم را داشتیم و الان پیش بینی شده که در مجموعه موزه با بیش از 120 هزار متر بنا همزمان بتوانیم 5 جشنواره بین المللی با 5 سالن بزرگ و مجموعه های همایشی بزرگ و رسانه ای مستقل داشته باشیم. مسیله پارکینگ هم در این بخش شهر مسیله بود که چندین طبقه درنظر گرفته شده و بار ترافیکی شهر و هنرمندان را با کمک شهرداری بردارد.

اسماعیلی اظهار داشت: این مجموعه طبق زمان بندی بعد از اعلام فراخوان و انتخاب طرح برگزیده با پیش بینی جایزه 4 میلیارد تومانی در دهه فجر انقلاب اسلامی کلید می خورد و تلاش داریم قبل از 50 سالگی انقلاب اسلامی مراسم ها و جشنواره ها و رویداد های فرهنگی هنری را تحت پوشش قرار دهد.

وضعیت مسکن خبرنگاران / ساخت شهر هنر پیگیری می شود

وی درباره وضعیت مسکن خبرنگاران گفت: آقای پوراحمدی مسیول این بخش است در دولت هم دکتر مخبر به بنده و مهندس بذرپاش دستور دادند که کمیته ویژه ای تشکیل دهیم تا انشاءالله با تسهیلات بسیار ارزان و در عین حال متناسب این مجموعه ها در اختیار اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن قرار بگیرد. ما کار ساخت شهر هنر را تابستان امسال شروع کنیم و الحمدلله کار به قوت جلو می رود. مجموعه جدیدی را هم در چند نقطه در حال پیگیری هستیم همه اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و اصحاب قرآن برایشان پیش بینی ساخت مسکن صورت گرفته است. بنا داریم کلید مسکن ها را تا پایان نیمه ول سال 1404 به هنرمندان تحویل دهیم.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه ای اعلام می شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه ای اعلام می شود"، کلیک کنید.