رویداد ملی توانمندسازی «شهید اصلانی» در اردبیل برگزار شد – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

رویداد ملی توانمندسازی «شهید اصلانی» در اردبیل برگزار شد - خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار زندگانی، حجت الاسلام رضا غلامی پیش از ظهر دوشنبه در این دوره در اردبیل، اظهار کرد: رویداد ملی توانمندسازی «شهید اصلانی» با حضور امامان محلات هدف و سایر کنشگران و فعالان دینی، تربیتی و فرهنگی مساجد در اردبیل برگزار شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم یک محله را اداره کنیم باید از مدل امامت استفاده کنیم چرا که مسجد باید محور محله قرار بگیرد.

مدیرکل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و قایم مقام بنیاد هدایت گفت: محور حکمرانی محلی باید مسجد باشد، بنابراین امامت و مسجد تبدیل به حرف های محوری در محله می شوند.

حجت الاسلام غلامی ادعای تمدن های جهانی مبنی بر خوشبخت کردن مردم را یادآور شد و افزود: هیچیک از تمدن های بشری نتوانسته اند ادعاهای خود را در این زمینه عملی کنند.

وی به موضوع جهاد تبیین نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید امروز همان نقطه ای را که سپاه شیطان مورد هجمه قرار می دهد را زیر نظر داشته باشیم و در همان نقطه به تبیین بپردازیم.

کار تشکیلاتی لازمه تقویت مشارکت مردم در امور فرهنگی و اجتماعی است

مدیرعامل بنیاد هدایت کار تشکیلاتی را ابزار مهم برای امامان محله در راستای پای کار آوردن مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: امام باید بداند برای پیشرفت کار نیاز به شبکه سازی و ایجاد حلقه های میانی دارد و کار بدون تشکیلات پیش نمی رود.

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مهمترین کاری که امام برای انجام وظایف خود باید انجام دهد، این است که با تبیین گره های ذهنی مردم را باز کرده و در بصیرت افزایی و تقویت سطح آگاهی اقشار مختلف به ویژه جوانان با جدیت فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار زندگانی، در ادامه نشست های موضوعی و تخصصی نیز در حاشیه این دوره میان امامان محلات و مساجد با کنشگران و فعالان فرهنگی برپا شد.

دوره توانمندسازی «شهید محلاتی» به همت بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه دوره توانمندسازی حلقه های میانی و کنشگران مساجد و محلات به ویژه امامان جمعه پایگاه های اجتماعی و مناطق آسیب پذیر به همراه تیم تشکیلاتی هر مسجد اعم از کارگروه نوجوان، کارگروه رسانه، کارگروه هیات، کارگروه قرآنی و کارگروه بانوان در مسجد ابوالفضل (ع) شهرک سینای اردبیل برگزار شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رویداد ملی توانمندسازی «شهید اصلانی» در اردبیل برگزار شد – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رویداد ملی توانمندسازی «شهید اصلانی» در اردبیل برگزار شد – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.