کشف و شناسایی شهید ارتشی ۴۴ ساله پس از چهل و چهار سال/ پیکر شهید سامی‌مقام به آغوش خانواده بازگشت

کشف و شناسایی شهید ارتشی ۴۴ ساله پس از چهل و چهار سال/ پیکر شهید سامی‌مقام به آغوش خانواده بازگشت

باقرزاده خبر داد؛

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین از کشف و شناسایی پیکر شهید «حسین سامی مقام» خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری زندگانی، نشست خبری سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین پیش از ظهر امروز در ستاد معراج شهدای تهران برگزار شد.

باقرزاده در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با کشف و شناسایی یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان این سرزمین یعنی شهید «حسین سامی مقام» که یک ارتشی غیور از تبار سالار شهیدان است، فرصتی به وجود آمد تا ملت عزیز ما بتوانند مراتب حق شناسی خود را نسبت به این شهید عزیز اثبات کنند.

وی اظهار کرد: این شهید غیور ارتشی از«السابقون» دوران دفاع مقدس است. ایشان در تاریخ ۳۱ فروردین ۵۹ در جریان تلاش برای نجات شهید نصرتی‌زاد از دست گروهک‌های ضد انقلاب فعال در منطقه سردشت، یکی از با یک حرکت ناجوانمردانه و به دست عنصر نفوذی که به عنوان راننده امبولانس در سیستم نفوذل کرده بود، به دام دشمن افتاد و اسیر شد. شهید سامی مقام در چهاردهم مردادماه همان سال و یک ماه و نیم قبل از شروع جنگ تحمیلی ایشان در سن ۴۴ سالگی به شهادت رسیدند و بعد از ۴۴ سال هم پیکر پاک این شهید شناسایی شد.

این شهید عزیز حدود ۴ ماه در زندان‌های حزب دموکرات به گروگان گرفته شده بودند و اسیر و زندانی بود، اما دشمنان این مرز و بوم بدانند که ملت بزرگ ایران هیچ وقت به گروگان گرفته نمی‌شود و همواره شایسته پیروزی است.

وی افزود: مزدوران و فریب خوردگان در نخستین روز‌های پیروزی انقلاب با خشونت و افراطی‌گری موجب ناامنی و بحران در مرز‌های غربی کشور شده بودند؛ آنها امروز یا همگی تارومار شدند یا در گوشه‌ای از کشور‌های اروپایی و امریکا و برخی از کشور‌های منطقه، خزیده و پنهان شده اند. اما همگی خوار و ذلیل هستند. در مقابل پیکر‌های طیبه شهیدان این مرز و هرازچندگاهی بر روی دستان قوی و سترگ ملت وفادار ما تا عرش الهی تشییع و بدرقه می‌شود. اینجاست که باید از امام راحل عزیز یاد کنیم که راه و رسم شهادت هیچ وقت کور شدنی نیست.

پیکر شهید سامی مقام در شرایطی پیدا شد که دست و پاهایش بسته بود، اما بی تردید روح بلند و آزاد او سرود سربلندی را سر می‌دهد. او فرزندی از دیار سمیرم است. مردم سمیرم در مبارزات با رضاشاه شهره هستند. امیدواریم که مردم این دیار در مراسم تشییع و بدرقه این شهید بزرگوارنیز سنگ تمام بگذارند.

پیکر این شهید تازه تفحص شده روز چهارشنبه دهم مرداد روی دستان مردم قدرشناس سنندج تشییع خواهند شد. پنجشنبه ۱۱ مرداد وداع با پیکر شهید در معراج شهدای تهران انجام می‌شود و سه تن از فرزندان این شهید عزیز که هر سه پزشک هستند (۲ پسر و ۱ دختر) پدربزرگوارشان را در آغوش خواهند کشید و مردم عزیز تهران نیز در این مراسم سهیم هستند. جمعه ۱۲ مرداد پیکر شهید از نماز جمعه تهران در مصلی، تا میدان هفت تیر تشییع می‌شود.

باقرزاده گفت: روز شنبه ۱۳ مرداد مراسم صبحگاه مشترک در نیروی زمینی ارتش تشییع می‌شود و همرزمان این شهید با او تجدید میثاق خواهند کرد. یکشنبه ۱۴ مرداد پیکر شهید با هواپیما به شهر اصفهان منتتقل می‌شود و درآنجا توسط ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران استقبال شده و برای تدفین و تشییع به شهر سمیرم منتقل می‌شود. در نهایت، در بعدازظهر همان روز با مشارکت واحد توپخانه مراسم تشییع و تدفین با حضور مردم شریف سمیرم و شهر‌های اطراف برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم سوم و هفتم شهید، همزمان در روز سه شنبه ۱۶ مرداد در مسجد ستاد مشترک ارتش برگزار می‌شود.

 این خبر در حال تکمیل است….

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف و شناسایی شهید ارتشی ۴۴ ساله پس از چهل و چهار سال/ پیکر شهید سامی‌مقام به آغوش خانواده بازگشت" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف و شناسایی شهید ارتشی ۴۴ ساله پس از چهل و چهار سال/ پیکر شهید سامی‌مقام به آغوش خانواده بازگشت"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه