ورود سامانه بارشی به قزوین/ کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند

ورود سامانه بارشی به قزوین/ کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند

زندگانی/قزوین کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: از ظهر امروز 22 فروردین سامانه بارشی به منطقه وارد می شود و تا ظهر فردا پنج شنبه در سطح استان مستقر است.

مریم بهروزی در گفت وگو با زندگانی اظهار کرد: با توجه به خروجی مدل های هواشناسی، از ظهر امروز 22 فروردین ماه، سامانه بارشی به منطقه وارد می شود و تا ظهر فردا پنج شنبه 23 فروردین ماه، در سطح استان مستقر است.

وی ادامه داد: با استقرار این سامانه بارشی در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه ای شدید پیش بینی شده است، ضمن اینکه برای برخی مناطق احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: برای روزهای پنج شنبه و جمعه 23 و 24 فروردین ماه، گاهی وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی را داریم که در امتداد شهرهای کوهین، تاکستان، بویین زهرا و بخش هایی از قزوین سرعت آن ها نمود بیشتری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به حضور این سامانه بارشی، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها نیز پیش بینی شده است.

بهروزی ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه بارشی برای امشب تا صبح فردا خواهد بود، بنابراین رعایت احتیاط لازم در رانندگی به ویژه در جاده های درون و برون شهری را خواستاریم، از کوهنوردان عزیز هم درخواست می کنیم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی طی ورود و خروج این سامانه بارشی، یعنی برای روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 22، 23 و 24 فروردین ماه با کاهش دما در سطح منطقه مواجه هستیم.

این کارشناس هواشناسی در پایان تصریح کرد: برای روزهای جمعه و شنبه، 25 و 26 فروردین ماه نیز جوی نسبتاً پایدار را خواهیم داشت.

پایان خبر زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورود سامانه بارشی به قزوین/ کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورود سامانه بارشی به قزوین/ کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند"، کلیک کنید.