مهاجرت به ترکیه بهتر است یا دبی؟

استانبول و دبی دو مقصد محبوب ایرانیان هستند و هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان به این شهرها سفر می کنند. بسیاری از گردشگران قصد دارند برای بازدید از زیبایی های استانبول و دبی به این شهرها بروند، اما انتخاب استانبول یا دبی کار سختی است زیرا هر کدام از این دو شهر ویژگی های خاص خود را دارند. اگر قصد مهاجرت به ترکیه یا دبی را دارید در این مقاله با شرکت مهاجرتی شاهان همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این دو مقصد محبوب گردشگری کسب کنید.

استانبول یا دبی بهترین است

استانبول و دبی دو شهر خاص در همسایگی ایران هستند و اولین جاهایی هستند که ایرانیان دوست دارند و هر کدام مزایا و معایبی دارند. این دو مقصد گردشگری بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند با هزینه کم به خارج از کشور سفر کنند. در استانبول می‌توانید از مکان‌های تاریخی زیبا، غذاهای مختلف، سواحل شگفت‌انگیز مختلف، جزایر رویایی و مراکز خرید اروپایی دیدن کنید، در دبی می‌توانید از ساختمان‌های بلند، خیابان‌های طولانی، خریدهای لوکس دیدن کنید.

برای افرادی که برای اولین بار به دنبال سفرهای خارجی در نزدیکی ایران هستند قطعا استانبول و دبی یکی از انتخاب هایشان است و قبل از هر چیز به دنبال اطلاعات دقیق هستند تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. بهتر بودن استانبول یا دبی به نوع سفر، زمان سفر، بودجه سفر، فصل سفر و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد، بنابراین می توانید تصمیم بهتری برای رفتن به دبی یا استانبول بگیرید.
مهاجرت به ترکیه بهتر است یا دبی؟
موقعیت جغرافیایی استانبول و دبی

ترکیه و امارات متحده عربی کشورهای همسایه ایران هستند که یکی از آنها در خلیج فارس و دیگری در شمال غربی ایران واقع شده است. شهر استانبول در شمال غربی منطقه مرمر ترکیه و دبی در جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد و به دلیل نزدیک بودن این کشورها به ایران، دو مقصد محبوب برای سفرهای خارجی در بین ایرانیان هستند. .

سفر به دبی از طریق هوایی، دریایی و زمینی و سفر به استانبول از طریق زمینی و هوایی امکان پذیر است، اما سفر دریایی و زمینی به دلیل مسافت زیاد کمی سخت و دشوار است، اما ارزانتر از سفر هوایی است.

شرایط آب و هوایی استانبول و دبی

با توجه به اینکه استانبول بهتر است یا دبی، دانستن شرایط آب و هوایی این دو مکان در انتخاب مکان بسیار مهم است.

استانبول

استانبول که در ساحل دریای سیاه قرار دارد، چهار فصل را در طول سال تجربه می کند و با بازدید از این شهر باستانی و زیبا از اقامت خود لذت خواهید برد. اما بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار و پاییز است که می توانید تخفیف های زیادی از جمله پروازهای ارزان پیدا کنید.

اما دبی به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری در اکثر ماه های سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و بهترین زمان برای سفر به دبی بین دسامبر و مارس است که گرما و رطوبت متعادل است و هیچ چیز مستقیمی وجود ندارد. . نور خورشید.

دبی

می بینید که استانبول و دبی از نظر شرایط آب و هوایی بسیار با یکدیگر متفاوت هستند، چرا که دبی در یک منطقه گرم کویری و استانبول در منطقه ای ساحلی با آب و هوای چهار فصل واقع شده است. بنابراین با اطلاع از شرایط آب و هوایی می توانید انتخاب راحت تری بین این دو مقصد گردشگری داشته باشید که استانبول یا دبی بهتر است.

بهترین فصل برای سفر به استانبول و دبی

با توجه به موارد فوق و اینکه استانبول خوب است یا دبی مقصد بدی برای سفر نیست، بهترین زمان برای سفر به این دو شهر چه زمانی است؟ بهترین زمان برای سفر به استانبول تقریباً هر فصلی است، اما بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر است و البته اگر نگران ترافیک در شهر هستید، تابستان نیز زمان خوبی است. . و قیمت بالاتر نسبت به دو فصل الان مشکلی نیست. اگر می خواهید هزینه های سفر را کاهش دهید، زمستان می تواند گزینه خوبی باشد، اما باید لباس گرم بپوشید.

در مورد شهر دبی نیز باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به دبی در ماه های دسامبر تا مارس (از آذر تا اسفند) است که بهترین شرایط آب و هوایی برای سفر فراهم است، در واقع همان زمان هایی که شدید گرمای منطقه تا حدودی کاهش می‌یابد البته این نکته مهمی است که همیشه باید منتظر هوای گرم در دبی باشید، اما در فصل پاییز و زمستان هوا معتدل‌تر می‌شود و گردشگران زیادی نیز در این دو فصل به دبی سفر می‌کنند.

چشم انداز

استانبول

استانبول شهری مدرن است که هزاران سال قدمت دارد و قدم زدن در خیابان های این شهر و بازدید از جاذبه های آن شما را به تاریخ باستانی این شهر زیبا خواهد برد. از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول می توان به برج گالاتا، دلفیناریوم استانبول، قلعه دکتر، مسجد سلطان احمد، مسجد آبی، ایاصوفیه، ویالند، کاخ توپکاپی، موزه اسباب بازی، پل بسفر، باسیلیکای مخزن، میدان تکسیم پادروم، میدان باغکواره، کاخ، اشاره کرد. رملی می توانید ساعت ها به کاوش در حصار، موزه باستان شناسی، حمام سلطان کورم، بازار ادویه، جنگل بلگراد و غیره بپردازید.

دبی

دبی یکی از شهرهای مدرن با برج های مرتفع است و تاریخ غنی ندارد. اگر جاذبه های مدرن را دوست دارید، در دبی باید از برج خلیفه، دهکده دبی، دبی مال، آکواریوم دبی، فواره دبی، مسجد جمیرا، بازار مدینه جمیرا، خیابان السیف، پیست های اسکی دبی، پارک آبی، پارک آبی آتلانتیس، میراث دبی دیدن کنید. و روستای غواصی، باغ معجزه دبی، اپرای دبی، فواره دبی، پارک گلوگاه دبی، موزه آینده دبی و موارد دیگر.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهاجرت به ترکیه بهتر است یا دبی؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی, گردشگری و اقامتی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهاجرت به ترکیه بهتر است یا دبی؟"، کلیک کنید.