لزوم جوان سازی هییات مذهبی استان یزد – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

لزوم جوان سازی هییات مذهبی استان یزد - خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار زندگانی، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار نمایندگان هییات مذهبی استان یزد با بیان اینکه باید در هییات اصل اعتقادی تشکیل هییت مشخص شود، اظهار کرد: همه ما باید بدانیم که با چه هدفی عزاداری می کنیم و باید چه اصولی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن آرمان های امام حسین (ع) عزاداری انجام می دهیم، افزود: برای اینکه ذکر خدا و یاد خدا از اذهان مردم پاک نشود، زحمات پیامبر اکرم (ص) فراموش نشود و اسلام زنده بماند، برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی ضروری است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در ماجرای حضرت علی (ع) و حضرت رسول (ص)، آرمان پیامبر زمین خورد و حضرت علی (ع) خانه نشین شد، بیان کرد: این برای ما درس شد که برای امام حسین (ع) آنقدر عزاداری می کنیم تا این واقعه همانند واقعه غدیر به فراموشی سپرده نشود.

ناصری ادامه ادامه داد: امام حسین (ع) در قیام بزرگ خود فقط رضایت خدا را مدنظر داشت و این مکتب باید زنده بماند زیرا رضایت خدا و تقویت دین خدا و تقویت آرمان الهی مطرح است.

وی تصریح کرد: امروز باید ببینیم که نوکر امام حسین (ع) هستیم یا گوش به فرمان غربی ها و باید قش و جایگاه خود را ببینیم و بدانیم در جبهه چه کسی کار می کنیم.

ناصری عنوان کرد: اگر خدا و رضایت الهی نباشد، هیچ چیز ارزشی ندارد تا جایی که در جنگ های صدر اسلام از برخی افراد کشته شده در جنگ ها به عنوان قتیل الحمار یاد می شد و باید مراقب باشیم که قتیل الحمار نباشیم.

هییات مذهبی در برنامه های خود فقط رضایت خدا را مدنظر داشته باشند

وی ادامه داد: هییات مذهبی مراقب باشند شکل و ظاهر کار برایشان دارای اهمیت نباشد و به دنبال هییات بزرگ و پرچم و علم نباشند بلکه رضایت خدا را مدنظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر نیت ما در کارها درست نباشد، کار را خراب می کنیم و عظمت و بزرگی کار را از بین می بریم.

وی با تاکید بر اینکه هدف زندگی باید برای ما مشخص باشد زیرا اگر هدف مشخص باشد می توانیم سبک زندگی را تعریف کنیم، اظهار کرد: نیت اگر خدایی باشد کارها درست پیش می رود اما اگر نیت خدایی نباشد، به بیراهه خواهیم رفت.

ناصری بر لزوم قرایت اشعار پرمفهوم و با معنا، روضه خوانی و سخنرانی پرمفهوم، جذاب و با مطالعه تاکید کرد و گفت: مراسم امام حسین (ع) باید هدف داشته باشد و اصلی ترین هدف باید شناخت اهداف قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان باشد.

وی تصریح کرد: اگر کسی کاری انجام می دهد که به دنبال آن نام و نشان پیدا کند، به نتیجه نخواهد رسید زیرا اگر نیت خدایی و امام حسینی نباشد، اثرگذاری نخواهد داشت.

هییات مذهبی مراقب نوحه ها و اشعاری که حرمت عزاداری را می شکند، باشند

امام جمعه یزد تاکید کرد: در حریم امام حسین (ع) نباید این مسایل مطرح باشد و هر کاری که در هییات انجام می شود باید نیت خدایی و امام حسینی باشد و اگر قرار باشد کسی با شعری یا نوحه ای حرمت امام حسین (ع) را بشکند، بی شک نیت او مدنظر قرار خواهد گرفت.

ناصری با تاکید بر اینکه مراسم امام حسین (ع) باید با استفاده از ظرفیت های مردمی برگزار شود، افزود: کار دولتی در حوزه امام حسین (ع) جواب نمی دهد.

وی همچنین بر لزوم جوان سازی هییات تاکید کرد و گفت: فرزندان خود را از کودکی هییتی کنید تا هییت ها جوان بمانند و بچه ها را گرد خیمه امام حسین (ع) جمع کنید و شک نکنید که عشق امام حسین (ع) در دل همه خیمه خواهد زد.

ناصری تاکید کرد: هییات مذهبی جذب جوانان را در اولویت خود قرار دهند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه برنامه داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم حفظ سبک اصیل و سنتی عزاداری و نوحه خوانی یزدیها تاکید کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم جوان سازی هییات مذهبی استان یزد – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم جوان سازی هییات مذهبی استان یزد – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.