فهرستی از تسلیحات ساخت آمریکا که در نسل کشی صهیونیست ها در غزه استفاده می شود

فهرستی از تسلیحات ساخت آمریکا که در نسل کشی صهیونیست ها در غزه استفاده می شود

رژیم صهیونیستی که در دیوان بین المللی دادگستری به نسل کشی متهم شده، در حملاتش به نوار غزه از انواع سیستم های تسلیحاتی پیشرفته آمریکایی استفاده کرده است.

به گزارش زندگانی، شواهد نشان می دهد رژیم صهیونیستی به ویژه در حمله 26 مه (6 خرداد) به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح از بمب قطر کوچک GBU-39B استفاده کرده است؛ نوعی بمب هدایت شونده با فناوری پیشرفته که از هواپیما پرتاب می شود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد، طی این حمله مذکور، هواپیماهای صهیونیستی دست کم با 8 راکت به چادرها حمله کردند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی این حمله از 2 مهمات هوشمند 17 کیلوگرمی استفاده شد.

از تاریخ هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنایات رژیم صهیونیستی)، ایالات متحده با سرعت و میزان بی سابقه ای از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی کرده است. طی 45 روز اول، آمریکا بیش از 10 هزار تُن سلاح از طریق 244 هواپیمای باری و 20 کشتی به تل آویو فرستاد. این کمک ها شامل بیش از 15 هزار بمب و 50 هزار گلوله توپ بود.

علاوه بر این، مقدار نامعلومی اسلحه و مهمات از واشنگتن به انبارهایی در تل آویو موسوم به WRSA-I منتقل شد. اطلاعاتی مبنی بر اینکه چه مقدار از این تسلیحات به اسراییل منتقل شده، در دست نیست.

گفته می شود که که بیش از 100 مجوز فروش نظامی بین اکتبر 2023 تا ماه مارس 2024 به رژیم صهیونیستی داده شده، اما تنها 2 مورد از آنها به طور علنی فاش شده است.

ظاهرا بزرگترین معامله در این میان، فروش 18 میلیارد دلاری F-15 و مهماتی است که طبق گزارشات در اوایل ماه آوریل تمام شده است. بسته فروش مورد بحث شامل 50 جت جنگنده جدید F-15، 30 موشک هوا به هوای پیشرفته AIM-120 و کیت های مهمات حمله مستقیم مشترک (JDAM) است که بمب های هدایت نشده را به سلاح های هدایت شونده دقیق تبدیل می کند.

در اواخر ماه ژانویه، اخباری در مطبوعات صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه ایالات متحده جنگنده های  F-35، هلیکوپترهای تهاجمی آپاچی و هم چنین پهپادها و هزاران گلوله توپ را به این رژیم خواهد فروخت.

در پایان ماه مارس، دولت آمریکا فروش 25 فروند F-35 و موتور هواپیما به تل آویو به ارزش 2.5 میلیارد دلار و تحویل 1800 بمب غیر هدایت شونده MK-84 و 500 بمب غیرهدایت شونده MK-82 را تایید کرد.

در تاریخ 8 مه، در مطبوعات آمریکایی نیز گزارش شد که یک محموله 1800 بمب (900 کیلوگرم) و 1700 بمب دیگر (225 کیلوگرم) به تل آویو به دلیل نگرانی نسبت به استفاده از آنها در مناطق پرجمعیت متوقف شد اما قراردادی بین واشنگتن و تل آویو در 4 ژوین برای فروش 25 فروند جنگنده F-35 امضا شد.

رژیم صهیونیستی تسلیحات موجود در فهرست نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خود را از ایالات متحده، آلمان، بریتانیا، ایتالیا و فرانسه و هم چنین از تولیدات داخلی خود تامین می کند. این رژیم به خصوص اکثر تسلیحات هوایی و مهمات مورد استفاده را مستقیما از آمریکا تامین می کند.

اکثریت قریب به اتفاق کشتی های نیروی دریایی این رژیم ساخت آلمان هستند. تنها سکوهای دریایی منشا ایالات متحده ناوهای کلاس Saar 5 هستند. مشخص است که ارتش صهیونیستی از اکتبر 2023 در حملات خود به غزه از ناوگان Saar 5 استفاده کرده که شامل موشک های ضد کشتی هارپون ساخت آمریکا، موشک های هوا به زمین ساخت داخل از نوع باراک، مسلسل 20 میلی متری فالانکس CIWS، ایستگاه سلاح تایفون، اژدرهای 324 میلی متری و یک هلیکوپتر است.

اگرچه نیروی هواییاین رژیم دارای سکوهای هوایی است که از کشورهایی غیر از ایالات متحده تهیه شده است، اما بیشتر موجودی آن از ایالات متحده است. در حملات هوایی، از سکوهای هوایی جنگی F-15 Eagle، F-35I Adir، F-16I Fighting Falcon از موجودی ساخت آمریکا استفاده می کند.

پایان خبر زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فهرستی از تسلیحات ساخت آمریکا که در نسل کشی صهیونیست ها در غزه استفاده می شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فهرستی از تسلیحات ساخت آمریکا که در نسل کشی صهیونیست ها در غزه استفاده می شود"، کلیک کنید.