غضنفری: بهترین سیاست برای کشور همراه‌شدن با هوش مصنوعی است

در گفت‌وگو با زندگانی؛

غضنفری: بهترین سیاست برای کشور همراه‌شدن با هوش مصنوعی است

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ایران گفت: مخالفت با هوش مصنوعی یا تکنولوژی و فناوری‌های به اصطلاح برانداز چاره کار نیست، همراه شدن و جهت دادن به این تکنولوژی‌ها بهترین سیاست برای کشور است.

مهدی غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری زندگانی، درباره تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و فعالیت گسترده استاد و دانشجو در فضای مجازی و اطلاعاتی که ملت ایران دارند، کمتر فردی از اهمیت هوش مصنوعی و علوم داده بدون اطلاع است.

وی افزود: چه بخواهیم چه نخواهیم هوش مصنوعی به عنوان اجبار با اشکال مختلف در حال نفوذ به زندگی همه افراد است و می‌تواند شیوه و سبک زندگی را تغییر دهد.

غضنفری با بیان اینکه پایه‌های نخستین تغییرات تکنولوژی در ۳ رکن مهم قابل بررسی هستند، تاکید کرد: دانشگاه‌ها با تحقیقات علمی و مقالات منتشر شده باعث توسعه حوزه نظری دانشجویان می‌شوند. بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه گذاری روی دیدگاه‌های نظری و مدل‌های ریاضی پژوهش‌ها را به محصولات قابل فروش تبدیل می‌کنند. حکومت‌ها هم با سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری سعی در تقویت و بهبود روابط بازیگران این عرصه‌ها دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اگر هر کدام از این نهاد‌ها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، هوش مصنوعی آنطور که باید و شاید رشد نمی‌کند.

وزیر پیشین صمت گفت: بخش‌های خصوصی و دولتی بسیاری از کشور‌های همسایه، کشور‌های شرق آسیا و غرب سرمایه گذاری بسیار خوبی در عرصه هوش مصنوعی انجام داده‌اند و از توان علمی دانشگاهیان استفاده کرده‌اند. این حرکت در ایران هم انجام شده است، اما شدت و سرعت آن به اندازه نیاز کشور و حرکت رقبا نیست.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ایران اضافه کرد: در حال حاضر گزارش فرار اندیشه و سرمایه به گوش‌ها می‌رسد و دو رکن صنعت و دانشگاه از ۳ رکنی که عرض کردم ممکن است به تدریج تقلیل یابند و سرعت کافی برای ارتقا در این زمینه وجود نداشته باشد. 

غضنفری افزود: مخالفت با هوش مصنوعی یا تکنولوژی و فناوری‌های به اصطلاح برانداز چاره کار نیست، همراه شدن و جهت دادن به این تکنولوژی‌ها بهترین سیاست برای کشور است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غضنفری: بهترین سیاست برای کشور همراه‌شدن با هوش مصنوعی است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غضنفری: بهترین سیاست برای کشور همراه‌شدن با هوش مصنوعی است"، کلیک کنید.