صدای خرابی جلوبندی پراید چگونه است و دلایلی دارد؟

صدای خرابی جلوبندی پراید می‌تواند در کسری از ثانیه روز شما را خراب کند و یک ترس بزرگ به جان شما بیندازد. شاید از خودتان سوال کنید که صدای خرابی جلوبندی چگونه است؟ آیا جلوبندی پراید هنگام خرابی صدا می‌دهد؟ در پاسخ به این دسته سوالات باید گفت که اگر قسمتی از جلوبندی پراید با مشکل مواجه شود، با ایجاد یک‌سری صداها و علایم مختلف شما را خبردار می‌کند. 

در این مطلب قصد داریم به طور کامل صدای خرابی جلوبندی پراید را مورد بررسی قرار دهیم تا به‌محض شنیدن صدا و یا مشاهده علائم خرابی جلوبندی، برای تعمیر آن اقدام کنید. 

صدای خرابی جلوبندی پراید

شنیدن صداهای عجیب از قسمت جلوبندی برای تمام راننده‌ها کلافه‌کننده است، تقریباً تمام راننده‌ها به‌خوبی می‌دانند که این صداها مسیر تعمیرگاه و خرید قطعات ماشین را به آن‌ها یادآوری می‌کنند. صدای خرابی جلوبندی پراید نشانه‌های خاصی دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

شنیدن صدای تقه موتور در هنگام رهاکردن کلاچ

هنگامی که کلاچ را رها کردید و یک صدای تقه از زیر موتور شنیدید، به‌احتمال زیاد سه شاخه پلوس ماشین خورده شده است. معمولاً هنگامی که در حرکت هستید، این مشکل را بیشتر احساس می‌کنید. همچنین زمانی که ماشین ایستاده است و شما می‌خواهید حرکت کنید، هنگام رهاکردن پدال کلاچ یک تقه یا تنه محکم احساس می‌کنید. در چنین شرایطی دسته موتور یا دسته گیربکس خراب شده است. 

احساس کوبش هنگام رانندگی در جاده پر از چاله

اگر در جاده‌ای رانندگی کردید که چاله‌های آن زیاد بودند، می‌توانید سلامت جلوبندی ماشین خود را بسنجید. در این جاده‌ها هنگامی که احساس کوبش و گروپ گروپ کردید، احتمالاً قطعات مختلفی مانند بوش طبق، میل موج گیر، کمک فنر و سیبک زیر کمک خراب شده‌اند. طبیعتاً تشخیص خرابی هریک از این قطعات برعهده مکانیک حرفه‌ای است. 

صدای لرزش فرمان در سرعت بالا

در سرعت 80 الی 90 مشغول رانندگی هستید که صدای لرزش فرمات توجه شما را جلب می‌کند، در این حالت باید بالانس چرخ و رینگ را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل سریعا برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای محافظت از جلوبندی ماشین خود و اطمینان از کارایی تمام این قطعات، همواره محصولات باکیفیت و اورجینال را برای آن خریداری کنید. مجموعه جلوبندی پراید امیرنیا یک پکیج کامل و بسیار باکیفیت از قطعات جلوبندی پراید است که می‌توانید برای جلوبندی ماشین خود خریداری کنید. 

صدای تق تق فرمان در پیچ‌ها

در سر پیچ‌ها هنگامی که فرمان ماشین را می‌چرخانید، نباید هیچ صدایی از آن به گوش برسد. درصورتی‌که صدای تق تق فرمان را در این حالت شنیدید، کله پلوس با مشکل مواجه شده است. 

شنیدن صدای تقه فرمان در حالت سکون

صدای خرابی جلوبندی پراید ممکن است در حالت سکون و خلاصی هم به گوش برسد. در واقع اگر هنگام تکان‌دادن فرمان (در حالت سکون و خلاصی) صدای تقه آن را شنیدید، به‌احتمال زیاد سیبک فرمان، قرقری فرمان و بوش جک فرمان دچار مشکل شده‌اند. 

شنیدن صدای تقه یا سوت در هنگام ترمز

اگر هنگام ترمز صدای تقه را از قسمت جلوبندی شنیدید، احتمالاً بوش کالیبر ترمز خراب شده است. در این حال باید جای لنت را هم بررسی کنید، چون به‌احتمال زیاد این تقه نشان از گشادشدن جای لنت دارد. 

همچنین اگر در هنگام ترمز صدای سوت را از سمت لنت ترمز شنیدید، دیسک چرخ خراب شده است. 

شنیدن صدای گروپ گروپ هنگام سوارکردن مسافر

در هنگام سوارکردن مسافر، شنیدن صدای گروپ گروپ نشان از خرابی کمک فنرها دارد. همچنین اگر صدای جیر جیر را از ناحیه فنر شنیدید و یا احساس کردید که ماشین خشک کار می‌کند، باید سلامت کمک فنرها را چک کنید. 

شنیدن صدای تقه محکم در زیر موتور

اگر صدای خرابی جلوبندی پراید از ناحیه موتور باشد، باید در کمترین زمان ممکن مشکل را بررسی کنید. در برخی از مواقع ممکن است یک صدای تقه محکم در زیر موتور بشنوید که احتمالاً پیچ‌های رام شل شده است. درصورتی‌که سریعاً برای سفت کردن پیچ‌ها اقدام نکنید، به سایر قطعات آسیب وارد می‌شود. 

شنیدن صدای تلق تلوق هنگام ردشدن از دست‌انداز

ردشدن از دست‌انداز می‌توان یک زمان عالی برای سنجش سلامت جلوبندی باشد. هنگامی که از این قسمت جاده رد می‌شوید، با شنیدن صدای تلق تلوق متوجه خرابی سیبک فرمان، بوش طبق، سیبک زیر کمک و کمک فنر خواهید شد. همچنین اگر در هنگام عبور از دست‌انداز ماشین شما خشک کار کرد، قطعاً سیستم جلوبندی با مشکل مواجه شده است. 

شنیدن صدای خِرخِر در هنگام حرکت 

صدای خرابی جلوبندی پراید در حال حرکت بهتر و واضح‌تر به گوش می‌رسد. هنگامی که با پراید خود در حال حرکت بودید و صدای خِرخِر را از قسمت جلوبندی شنیدید، احتمالاً بلبرینگ چرخ دچار مشکل شده است. 

سخن نهایی

صدای خرابی جلوبندی پراید یکی از صداهای ناخوشایند است که تمامی راننده‌ها از آن تنفر دارند. هریک از صداهایی که در جلوبندی پراید ایجاد می‌شود علتی دارد که باید با توجه به نوع صدا مشکل را بررسی کرد. به همین منظور در این مطلب به بررسی این صدا‌ها و علت‌های آن پرداختیم تا در صورت شنیدن این صداها مشکل را به‌راحتی پیدا و برای رفع آن اقدام کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدای خرابی جلوبندی پراید چگونه است و دلایلی دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدای خرابی جلوبندی پراید چگونه است و دلایلی دارد؟"، کلیک کنید.