راه اندازی دومین خانه یاری گران زندگی در کرمان

راه اندازی دومین خانه یاری گران زندگی در کرمان

به گزارش خبرگزاری زندگانی ؛ نورالله شیخ پور در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان با موضوع اعتیاد، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تعداد ۵۰۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری اجتماعی است، گفت: نیاز است که همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با اعتیاد همیاری و هم افزایی داشته باشند.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۰۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به صورت ارتقایی ویژه سه گروه دانش آموزان، اولیا و همکاران به خصوص در مناطق پرخطر حاشیه شهر کرمان برگزار شده است.

او گفت: برگزاری همایش ویژه آموزگاران پایه اول ابتدایی شهر کرمان با حضور ۳۰۰ نفر با رویکرد هوش هیجانی و آشنایی با راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری طرح رشد مدار ویژه آموزش آموزگاران دوره ابتدایی با محوریت خشونت و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری نیز انجام شده است.

شیخ پور ادامه داد: برپایی نمایشگاه و برگزاری طرح‌های توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های افراد آسیب دیده از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش استان است.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از راه اندازی دومین خانه یاری گران زندگی در شهر کرمان خبر داد.

شیخ پور تاکید کرد: مصون سازی دانش آموزان از سنین کم و ارائه آموزش‌های چند جانبه با همکاری رسانه‌ها، در پیشگیری از اعتیاد مؤثر است.

وی در پایان هدف از تأسیس این کانون‌ها و خانه‌ها را آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان با هدف پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر عنوان کرد.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راه اندازی دومین خانه یاری گران زندگی در کرمان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راه اندازی دومین خانه یاری گران زندگی در کرمان"، کلیک کنید.