راهکارهای ارتقای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد

راهکارهای ارتقای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد

زندگانی/قم معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در حاشیه چهارمین جشنواره «اتفاق» با مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهادانشگاهی قم در دیدار با دکتر علی پارسانیا مدیر کل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، که با حضور ابراهیم سانی خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، روح الله مقدم معاون اجرایی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، در راستای توسعه مشارکت اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان، در ساختمان فرهنگسرای جوان استان قم، برگزار شد، در خصوص برگزاری جشنواره «اتفاق۴» گفت: توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هرچه بیشتر و بهتر، به افزایش مشارکت و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان، آموزش و توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان با هدف ارتقاء سرمایه اجتماعی و فرهنگی جامعه شهری قم، کمک شایان توجهی می‌کند.                                                                               

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم، افزایش توانمندسازی سمن‌ها و گروه‌های جهادی به عنوان یاری‌گران محله و سراهای پیشرفت مراکز اشتغال بانوان مستقر در محلات شهر قم و رویداد ملی نوآوری‌های اجتماعی را از جمله مواردی برشمرد که نهادهای فرهنگی از جمله وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: شهر قم با جمعیت قابل توجه و تنوع فرهنگی، پتانسیل بالایی برای توسعه مشاغل خانگی به ویژه در بین بانوان دارد، با توجه به اهمیت حمایت از کارآفرینان خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان، طرح «سرای پیشرفت» با هدف ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی بانوان طراحی شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم گفت: در رویداد نوآوری‌های اجتماعی با محوریت ارتقا وضعیت شهروندی به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از نوآوری‌های نوین، به حل مسائل اجتماعی و بهبود شرایط جامعه کمک می‌کند. این ایده‌ها، بهبود روند زندگی افراد را در زمینه‌های مختلفی از جمله مشارکت مردمی، بهداشت، آموزش، محیط زیست و کمک به افراد آسیب‌پذیر را فراهم می‌کند.

در ادامه این جلسه علی پارسانیا، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان استان قم گفت: جشنواره «اتفاق» رویدادی است که به منظور عرضه و نمایش دستاورد سمن‌ها و تشویق سمن‌های فعال و ایجاد انگیزه و نشاط در بین سمن‌های جوانان سراسر کشور و ترویج کارآفرینی اجتماعی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره پیشتر نیز با همین عنوان طی سه دوره به همت سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است. این جشنواره هم اکنون با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان و همکاری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد جوانان برگزار می‌شود و به دنبال این مهم است که بتواند قدمی در راستای توسعه مشارکت اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان بردارد.

به گزارش زندگانی؛ در انتهای این جلسه نیز گزارشی از طرح‌های انجام شده و برنامه‌های پیشرو ارائه گردید.

پایان خبر زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "راهکارهای ارتقای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "راهکارهای ارتقای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد"، کلیک کنید.