درآمد 1104 میلیارد تومانی شهرداری ها و دهیاری های سمنان از مالیات بر ارزش افزوده

درآمد 1104 میلیارد تومانی شهرداری ها و دهیاری های سمنان از مالیات بر ارزش افزوده

زندگانی/سمنان مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از واریز بالغ بر یک هزار و 104 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی این استان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری استان سمنان در 10 ماهه امسال خبر داد.

علی حسین پور شامگاه 18 بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با اعلام این خبر اظهار کرد: درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به طور مستمر در پایان هر ماه به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، اداره کل امور عشایری و فرمانداری های استان واریز شده است.

وی از دو برابر شدن درآمد ارزش برافزوده شهرداری ها و دهیاری های استان در سال جاری خبر داد و افزود: 10 ماهه مدت مشابه سال قبل 543 میلیارد و 600 میلیون تومان به حساب این دستگاه های خدمات رسان در استان واریز شده و به عبارتی درآمدهای این بخش در استان از رشدی بیش از دو برابری برخوردار بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به سرانه شهروندان استان از محل مالیات برارزش افزوده خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بیش از 702 هزار نفری استان در این 10 ماهه به ازای هر نفر در استان یک میلیون و 572 هزار تومان به حساب این دستگاه ها واریز شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن 774 هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه رقم واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری ها رقم قابل توجهی است گفت: ده ماهه امسال 1104 میلیارد تومان ، در سال 1401 رقمی بالغ بر 878 میلیارد تومان و  واریزی به حساب شهرداری و دهیاری های استان در سال 1400 رقمی در حدود  288 میلیارد تومان بوده است.

حسین پور، از دهیاری ها و شهرداری های استان خواست این درآمدها در پروژه های عمرانی و زیرساختی هزینه شود تا مردم اثرات ناشی از مالیات برارزش افزوده را احساس کنند تا شهروندان به پرداخت به هنگام مالیات ها ترغیب شوند،

وی بر لزوم فرهنگسازی در خصوص پرداخت مالیات تاکید و تصریح کرد: مودیان باید بدانند که از محل همین درآمدهای مالیاتی است که بسیاری از خدمات آموزشی و عمومی به آنها ارایه می شود.

وی به درآمد جداگانه این نهادها از محل مالیات برارزش افزوده پرداخت و اظهار کرد:در 10 ماهه امسال 866 میلیارد تومان به حساب شهرداری های بیستگانه استان،197 میلیارد تومان به حساب دهیاری ها، 21 میلیارد تومان به حساب فرمانداری ها و بیش از 20 میلیارد تومان به حساب اداره کل امور عشایری استان واریز شده است.

بخشودگی جرایم مودیان در دهه فجر

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به بخشودگی جرایم در دهه فجر وعده داد: مودیان حقیقی و حقوقی این استان که تا پایان بهمن 1402 نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

وی با اشاره به سهم هر کدام از این نهادها از مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: براساس قانون، چهار درصد از این سهم 9درصدی به حساب شهرداری ها،،دهیاری ها، فرمانداری ها و امور عشایری، چهار درصد به حساب خزانه و یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده نیز به حوزه سلامت و آموزش اختصاص می یابد.

حسین پور سهم حوزه بهداشت و درمان ،آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان از درآمدهای 10 ماه گذشته را 225 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: 27صدم درصد از این درآمدها مربوط به ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان بوده که به نسبت 40 به 60 بین ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان تقسیم شده است.

درآمد 3615 میلیارد تومانی امور مالیاتی استان

وی اصلی ترین تکلیف اداره کل امور مالیاتی را تامین درآمدهای پایدار برای دولت و اداره کشور اعلام و تصریح کرد: در بودجه امسال درآمدهای مالیاتی 800 هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده که 450 هزار میلیارد آن تکلیف سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور بوده است.

وی هدفگذاری و سهم استان از درآمدهای مالیاتی در بودجه امسال را سه هزار و 615 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: 6 تا 7 دهم درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مربوط به استان سمنان است. ضمن اینکه جمعیت استان حدودا یک درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان از تحقق درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: براساس هدفگذاری انجام شده باید 10 دوازدهم درآمد مالیاتی استان تا پایان دی ماه محقق می شد که با تلاش همکاران ما در استان، این مهم نیز در همین بازه زمانی محقق شده است.

پایان خبر زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد 1104 میلیارد تومانی شهرداری ها و دهیاری های سمنان از مالیات بر ارزش افزوده" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد 1104 میلیارد تومانی شهرداری ها و دهیاری های سمنان از مالیات بر ارزش افزوده"، کلیک کنید.