دانشگاه آزاد یاسوج میزبان جشنواره «شعر مهدوی اقوام ایرانی»

کاوه‌پیشقدم به زندگانی خبر داد؛

دانشگاه آزاد یاسوج میزبان جشنواره «شعر مهدوی اقوام ایرانی»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره «شعر مهدوی اقوام ایرانی» در واحد یاسوج خبر داد.

محمدکاظم کاوه‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری زندگانی با اشاره به اینکه امسال دومین دوره‌ای است که جشنواره «شعر مهدوی اقوام ایرانی» به زبان فارسی و در تمام قالب‌های شعری در یاسوج برگزار می‌شود، اظهار کرد: اقوام ایرانی با محور «امام زمان عجل‌الله‌ تعالی فرجه‌الشریف در گویش‌های مختلف ایرانی مانند مازنی، گیلکی، لری، کری، آذری در دو دسته آذربایجانی و قشقایی، عربی، ارمنی، ترکمن و دیگر گویش‌های رایج کشور می‌توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

و‌ی با بیان اینکه پوستر جشنواره در مراسمی رونمایی شد، ادامه داد: سایت جشنواره فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی دنبال اطلاع‌رسانی درباره جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی هستیم تا آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره افزایش یابد، ادامه داد: سال گذشته و در دوره نخست این جشنواره شاهد استقبال مخاطبان بودیم و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت و از میان آنان در آیین اختتامیه جشنواره از ۱۵ شاعر برگزیده تجلیل شد.

کاوه‌پیشقدم با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی در قالب کتاب آثار برگزیده منتشر می‌شود، تبیین کرد: آثار برگزیده دوره نخست نیز در کتاب آثار برتر منتشر شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در سه سطح استادان، دانشجویان و آزاد برگزار می‌شود، افزود: از ظرفیت بقیه واحد‌های دانشگاهی، صداوسیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و … در راستای برگزاری شایسته جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی کمک می‌گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دانشجویان به‌خصوص کانون‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی در برگزاری جشنواره شعر مهدوی اقوام ایرانی نقش اساسی را ایفا می‌کنند، افزود: کار‌های اجرایی این جشنواره به دانشجویان واگذار شده و دانشجویان عضو در تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و بسیج این واحد دانشگاهی گرد‌هم آمده‌اند تا از منظر فکری و اجرایی برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی هنری را یاری رسانند.

به گفته کاوه‌پیشقدم، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی سایت جشنواره به آدرس https://emamat.iau.ir/fa/page/۱۱۵ ارسال کنند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانشگاه آزاد یاسوج میزبان جشنواره «شعر مهدوی اقوام ایرانی»" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانشگاه آزاد یاسوج میزبان جشنواره «شعر مهدوی اقوام ایرانی»"، کلیک کنید.