حریق در ۳ هکتار از اراضی حیات‌وحش موته

حریق در ۳ هکتار از اراضی حیات‌وحش موته

زندگانی/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۳ هکتار از عرصه‌های محیط‌زیستی در پناهگاه حیات‌وحش موته دچار آتش‌سوزی شد.

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه (۱۳شهریورماه) در گفت‌وگو با زندگانی، اظهار کرد: در حادثۀ موته که روز گذشته در ساعت ۴ بعدازظهر وقوع یافت و اطفای آن تا ساعت ۷ شب به‌طول انجامید، هیچ‌گونه خسارتی درخصوص حیات‌وحش آن گزارش نشده است.

او با تأکید بر اینکه حادثه براثر خطای انسانی بوده است، ادامه داد: این آتش‌سوزی به‌همت نیروهای روستای رباط ترک در استان مرکزی و یگان حفاظت از منابع طبیعی خاموش شد. درواقع، موته میان دو استان اصفهان و مرکزی قرار دارد و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست است. موته به‌طور دقیق‌تر میان میمه و دلیجان است و نقاطی چون محلات و گلپایگان را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: حیات‌وحش موته ۲۰۵هزار هکتار دارد و گونه‌های جانوری‌اش به‌خصوص آهوی ایرانی آن مشهور است.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون دو منطقۀ محیط‌زیستی در اصفهان دچار حریق شده است، اظهار کرد: دالان کوه نیز پیش از این دچار حریق شده بود. بنابراین، باید گفت که درمجموع از ابتدای سال ۱۴۰۳ شمسی تا امروز، حدود ۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی در مناطق محیط‌زیستی استان اصفهان براثر آتش‌سوزی خسارت دیده است.

پایان خبر زندگانی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حریق در ۳ هکتار از اراضی حیات‌وحش موته" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حریق در ۳ هکتار از اراضی حیات‌وحش موته"، کلیک کنید.