بیشترین شکایت از مدارس دولتی در خصوص دریافت وجه است – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

بیشترین شکایت از مدارس دولتی در خصوص دریافت وجه است - خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار زندگانی؛ سیدمجتبی هاشمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پروژه زندگانی و ثبت نام دانش آموزان یکی از بزرگترین رویدادهای آموزشی در کشور است که زندگانی امسال با حضور حدود ۱۶ میلیون دانش آموز از سراسر کشور شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرآیندهای مرتبط با اجرای پروژه زندگانی با همکاری دستگاه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود گفت: آسیب شناسی فرایندهای مختلف و باز شناسایی مراحل اجرای پروژه زندگانی نسبت به سال‌های گذشته معمولاً بلافاصله پس از اتمام پروژه زندگانی هر سال صورت می‌گیرد. امسال هم هماهنگی بین استان‌ها در قالب یک دستورالعمل و تحت همین عنوان بررسی پروژه زندگانی ابلاغ و انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها هر ساله انجام می‌شود و نیازمند سیاست‌گذاری‌های پایدار است؛ گفت: موضوع استخدام ز مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود: آزمون‌ها برگزار شده، مراحل مصاحبه و ارزیابی شکل گرفته است تا پس از چند ماه، امروز ما شاهد خروجی‌های آن و پذیرفته شدگان آزمون باشیم. پروژه زندگانی و ثبت نام دانش آموزان هم از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و مراحل اولیه آن اجرایی شده بود.

ثبت نام دانش آموزان مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش است

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش است گفت: پروژه زندگانی هم ساماندهی فضای آموزشی و هم سازماندهی نیروی انسانی را شامل می‌شود. در پروژه زندگانی توزیع امکانات آموزشی همچون کتب درسی هم مورد توجه ماست.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی در پروژه زندگانی فعال هستند گفت: اقدامات سیاری از این کمیته‌ها باید پیش از شروع سال تحصیلی انجام شود؛ به عنوان مثال در کمیته کیفیت بخشی آموزش ابتدایی و ثبت نام موضوع ثبت نام مدیریت می‌شود.

هاشمی در خصوص رویکردهای مد نظر در پروژه زندگانی گفت: یکی از این رویکردها رویکرد راهبری و نظارت بود. رویکرد دیگر ما رویکرد تحولی است که بتوانیم خود را نسبت به سال گذشته به اهداف عالی وزارت نزدیک‌تر کنیم. رویکرد دیگر ما انسجام و هماهنگی بیشتر است. این رویکرد بسیار مهم است زیرا ما باید نقطه اثر فعالیت‌های خود را در کف مدارس ببینیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توجه به شایستگی‌ها گفت: مواردی مثل ساماندهی نیروی انسانی انتصابات و مواردی از این دست باید دقیقاً مبتنی بر شایستگی افراد باشد.

تحویل ۱۴۹۱ پروژه آموزشی برای زندگانی امسال

وی با بیان اینکه پروژه زندگانی باید یک پروژه منعطف باشد زیرا در سراسر کشور اجرایی می‌شود؛ گفت: پس رویکرد دیگر ما بحث انعطاف و توجه به مختصات و مشخصات متفاوت استان‌های مختلف کشور است رویکرد ششم ما هم بحث جلب مشارکت‌های مردمی دیگر نهادها و سازمان‌هاست. زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند اهداف عالی نظام و کشور را در زمینه تعلیم و تربیت محقق سازد.

هاشمی در تشریح جزئیات پروژه زندگانی گفت: یکی از وظایف ما توجه به فضای فیزیکی مدارس است. این بخش با همت سازمان نوسازی مدارس اجرایی می‌شود. در طول سال گذشته ۱۴۹۱ پروژه آموزشی و پرورشی تعریف کردیم که در تابستان سال جاری این پروژه‌ها به استان‌ها تحویل داده خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ۶۸۶۰ کلاس درس و یک میلیون و شصت و شش هزار و هشتصد و شصت و یک متر مربع فضای آموزشی به سرانه آموزشی کشور اضافه خواهد شد؛ گفت: این تلاش سازمان نوسازی با هماهنگی استان‌ها انجام می‌شود.

وی بحث توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی را موضوع دیگر در پروژه زندگانی اعلام کرد و گفت: ثبت سفارش و توزیع کتب درسی یکی از کارهای گسترده در سطح کشور است. جدای از مسائل مربوط به محتوای کتاب‌های درسی، ثبت سفارش، چاپ و توزیع کتاب درسی یک کار گسترده است. برای امسال ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی آماده شده که در حال توزیع آنها هستیم.

دریافت وجه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۷۶ درصد ثبت سفارش کتب درسی انجام شده است و مابقی مبتنی بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس به پیش می‌رود. خوشبختانه هم وضع ثبت نام دانش آموزان در مدارس و هم وضع ثبت‌نام کتب درسی نسبت به سال گذشته وضع بهتری دارد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع به زودی انجام می‌شود گفت: هرگونه دریافت وجه در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است. تاکنون ۴۲۰۰ شکایت در خصوص ثبت نام در سامانه مربوطه ثبت شده که بیشترین شکایت در خصوص دریافت وجه و عدم توجه به محدوده بندی جغرافیایی بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیشترین شکایت از مدارس دولتی در خصوص دریافت وجه است – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیشترین شکایت از مدارس دولتی در خصوص دریافت وجه است – خبرگزاری زندگانی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.