استادان باید شهید چمران را بهترین الگوی عملی و رفتاری قرار دهند

استادان باید شهید چمران را بهترین الگوی عملی و رفتاری قرار دهند

رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان عنوان کرد: استادان باید با نگاه به زندگی شهید چمران که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید، ایشان را بهترین الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری زندگانی، نشست بصیرت‌افزایی پیرامون انتخابات و بزرگداشت شهید چمران با حضور استادان و سخنرانی حسین کارگر رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان در واحد زرقان برگزار شد.

رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان در این نشست گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره انسانی به تمام معنا شاخص گرامی بداریم، شخصیتی در ابعاد علمی، عارف، اسلام‌شناس و شخصی که تمام عمر خویش را وقف اسلام کرد، کسی که علم برای او هدف نشد.

حسین کارگر عنوان کرد: شهید چمران در مناجاتش فرمود: «ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم، تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می‌فروشند، ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد و باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود خاضع‌ترین و افتاده‌ترین مرد روی زمین باشم.»، بنابراین علم وسیله‌ای برای دستیابی به هدف اصلی شهید چمران شد که مقام قرب الهی و رسیدن به وصال یار بود.

وی افزود: استادان باید با نگاه به زندگی این شهید بزرگوار که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید بهترین الگوی عملی و رفتاری خود کنند و مانند ایشان برای حفظ اسلام و انقلاب در جایی که لازم می‌شود سلاح به دست گرفت و جایی دیگر با قلم و قدم خود در دفاع از اسلام و تربیت نسل جوان کشور گام‌های اساسی برداریم.

رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان متذکر شد: استادان با بصیرت و گوش جان سپردن به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری حاضر می‌شوند و شاخصه‌هایی را که حضرت آقا در طول ۲۸ سال گذشته روی آن تأکید داشته‌اند مدنظر قرار داده و در جامعه تبیین کنند.

کارگر درباره انتخاب رئیس جمهور اصلح مواردی را از جمله ساده‌زیستی، توجه به اقشار ضعیف جامعه، پرهیز از غرور و خودپسندی، سوء‌ظن به دشمن و توجه به نظرات مردم از کلام حضرت علی علیه‌السلام در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه بیان کرد و در پایان به سؤالات استادان پاسخ داده شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استادان باید شهید چمران را بهترین الگوی عملی و رفتاری قرار دهند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استادان باید شهید چمران را بهترین الگوی عملی و رفتاری قرار دهند"، کلیک کنید.